Wat gebeurt er met mijn post?

Bij het verwerken van post van onze klanten speelt privacy een grote rol. Bij Staete Vrijdaggevoel zijn we ons hiervan bewust. Alle post zullen we met met veel zorg en precisie verwerken volledig in lijn met AVG-richtlijnen. Hieronder beantwoorden de veelgestelde vragen met betrekking tot de postverwerking.

1. Zit digitale postverwerking bij de prijs inbegrepen?

Ja, we berekenen geen kosten voor digitaliseren van je post. Wellicht goed om te weten. We hebben een beveiligde SSL-omgeving die volledig voldoet aan de AVG. Hierdoor is je post altijd in goede handen bij ons.

2. Wordt post altijd digitaal verwerkt?

Onze postverwerking verloopt grotendeels geautomatiseerd. Dit doen we juist ook zodat we altijd in lijn handelen met AVG-privacyrichtlijnen. Met ons grote klantenbestand is het niet mogelijk om individuele wensen in te willigen om post dicht te laten of niet digitaal te verwerken.

3. Wat gebeurt er met belangrijke poststukken?

We proberen zo veel mogelijk digitaal te verwerken en te automatiseren, tenzij het poststuk fysiek afwijkend is. Poststukken waar bijvoorbeeld (bank)passen in zitten halen we uit dit geautomatiseerde proces en proberen we zo min mogelijk te openen. We geven dan handmatig een melding in je AVG-postomgeving dat er (bank)passen ontvangen zijn. Uiteraard kan het bij uitzondering gebeuren dat een envelop door de scanner reeds geopend is, maar ook dan gaan we veilig met de gegevens om.

4. Kan mijn post worden doorgestuurd?

Het doorsturen of afhalen van post is altijd mogelijk. Bekijk hiervoor de desbetreffende pagina's: post doorsturen of post afhalen. Laat je je post niet doorsturen en haal je deze ook niet op, dan bewaren we het 30 dagen. Hierna wordt de post vernietigd.